Телефоний етикет

…Хочеш бути розумним, навчись розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати… (І. Лафатер)

          Телефони стали не просто мобільним засобом спілкування, а й частиною нашого життя. Як і будь-які людські взаємини та спілкування між людьми, телефонні розмови (як приватні, так і ділові) підкоряються певним правилам етикету.

      Сучасна людина не уявляє свого життя без мобільного телефону, адже його багатофункціональності, здається, немає меж. Наразі ми можемо не лише здійснювати чи приймати дзвінки або повідомлення, а й переглядати відео, читати книги, вивчати іноземні мови, планувати дозвілля, бути активними у соціальних мережах… На жаль, звикнувши до цих зручностей, ми інколи забуваємо про правила та культуру спілкування.

        Отже, телефонний етикет це ознака вихованості та високої культури спілкування людини.

        Якщо ваша робота передбачає здійснення дзвінків в організації, то це означає, що ви періодично спілкуєтеся з секретарями (оператором, диспетчером)  цих організацій. Сьогодні ці посади займають освічені і кваліфіковані люди.

  —  По телефону не можна кричати і говорити занадто голосно (У середньому, ми говоримо по телефону утричі голосніше, ніж при контактній розмові. 90% користувачів мобільних телефонів підвищують голос, і дарма. Сучасні динаміки надчутливі, а якщо розмові заважає фоновий шум, завжди можна передзвонити пізніше)

—  Не можна телефонувати до 9.00 ранку або після 21.00 вечора. 

—  Не бажано телефонувати незнайомим людям чи у компанію (якщо вона не працює) на вихідних чи у святкові дні. 

—  Довго спілкуватися по телефону в присутності іншої людини неввічливо. Як в особистих, так і в ділових ситуаціях.  Телефонна розмова (якщо це не спілкування з близькими людьми) не може тривати більше 5 хвилин.

— Телефонуючи з робочих питань, не коректно попросити приділити 2 хвилини часу, а говорити 10 хвилин або й більше. 

— Якщо телефонна розмова перервалась, то перетелефонувати має ініціатор дзвінка. 

— У світському етикеті закінчити розмову має ініціатор дзвінка, а у діловому — старший по посаді. 

       Ви маєте цінувати час та відчувати настрій співрозмовника. Тому завжди запитуйте   «Зручно вам розмовляти», «Чи можете ви зараз говорити», «Чи вільні ви зараз?».

     Розмовляти потрібно з посмішкою та інтонацією. Це підвищує продуктивність дзвінка та передає гарний настрій співрозмовнику.

       Завершувати розмову потрібно словами «Дякую за дзвінок», «Всього найкращого», «Дякую за приділений час», «Вельми вдячний» 

      Телефонуєте ви чи телефонують вам, а телефонна ділова розмова — це особлива розмова. Оскільки це форма ділового спілкування, вона присвячена вирішенню якоїсь конкретної проблеми. Саме досягнення мети в розмові робить її діловою. Повсякденне спілкування може вирішувати якісь завдання, а може їх не вирішувати, існуючи передусім для розваги та реалізації взаємних симпатій співрозмовників, даючи можливість їм поділитися особистими новинами, поспівчувати один одному.

      Останнім часом спілкування між людьми все більше переноситься з площини особистої розмови віч-на-віч у площину діалогу за наявності посередника у вигляді мережі Інтернет

      Отже у випадку приниження вашої честі і гідності у мережі Інтернет або навіть прояву ознак злочину відносно вас фіксуйте дії правопорушника (скріншоти, фото, відеозапис) та звертайсь до найближчого відділу поліції із заявою про вчинення злочину з заявою про злочин.

      Прямі висловлювання словесні, письмові чи за допомогою технічних засобів, які містять явно виражене неприязне ставлення, образу, спрямовані на розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті, на приниження національної честі та гідності, або образу почуттів громадян, у зв’язку з їхніми релігійними переконаннями, можуть стати підставою для притягнення злочинця до кримінальної відповідальності за ст. 161 Кримінального Кодексу України.

      Отже наклеп, тобто поширення завідомо неправдивих вигадок, що ганьблять іншу особу (про її нібито протиправний або аморальний вчинок тощо), винні особи несуть кримінальну відповідальність, передбачену статтею 125 КК України, а за образу, тобто умисне приниження честі і гідності особи, виражене в непристойній формі, — статтею 126 КК України.

Лілія ВАСИЛЬЧЕНКО, юрист СКГ «Сількомунгосп»

25.08.2021р.

Просмотры:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *